lunes, 8 de mayo de 2017

AP-6 - Creació d'un organ de coordinació

NOM DE L'ÒRGAN: (comissió, junta, equip...):  Junta de l’equip docent.
Finalitat (ve molt definida per la simulació, ha de ser clara i breu)


Coordinar a l’equip docent en les seves labors, facilitant la seva feina en els distints aspectes organitzatius i educatius


Composició (persones que formaran part de l’òrgan de coordinació. Es tracta d’alliberar a l’equip directiu per fer possible la direcció distribuïda, per tan, millor que només hi hagi un membre d’aquest equip. Pensau que la comunitat educativa és àmplia: no vos deixeu els docents, els pares, el personal no docent, els alumnes si cal... i altres membres de la comunitat).





La junta de l’equip docent està formada per:

-          Els mestres de les diferents assignatures.
-          Els tutors dels diferents cicles.
-          Psicòlegs
-          Pedagogs.
-          Director/a.
-          Els delegats dels diferents cicles.


Funcions (ben definides, cal que s’especifiqui de forma clara el que ha de fer la comissió, no s’ha d’especificar la funció de cada un dels membres).


L’equip docent portarà a terme aquestes funcions:

-          Elaborar, desenvolupar i avaluar, sota la supervisió del cap d’estudis, les programacions didàctiques dels diferents cicles i cursos, amb els criteris establers per la comissió pedagògica del centre.
-          Analitzar els resultats acadèmics dels alumnes durant el procés d’avaluació.
-          Assistir al claustre dels professor per a la discussió i elaboració del PEC i del PGA.
-          Dissenyar i aplicar mesures organitzatives i curriculars per a l’alumnat, en coordinació amb l’equip de suport i orientació.
-          Dissenyar i proposar activitats extraescolars.


Règim de funcionament
Periodicitat (cada quan ens reunirem)
Una vegada al mes es reunirà l’equip docent amb els altres equips i juntes del centre

Lloc (on ens reunirem)
Al mateix centre, a una zona habilitada per a reunions.

Coordinador/a
El director

Secretari/a
Els mestres del centre

Actes (que hem de posar a les actes)
Apareixerà la data i a l’acord al que han arribat firmat per tot l’equip docent

Presa d'acords (per consens, per votació...quin tipus de majoria serà necessària...)

La presa de decisions es farà per votació per majoria (la meitat més un), si no obtingueren la majoria més un dels vots, la decisió es tomaria amb la majoria de vots positius o negatius.
Validació decisions (les comissions de coordinació no són executives per tant cal dur-ho a aprovar a un òrgan col·legiat: Claustre, Consell Escolar, Comissió de Coordinació Pedagògica) o bé unipersonal: director.



Les decisions es validaran amb la aprovació del Consell Escolar i la Comissió de Coordinació Pedagògica.
Publicitat (com en farem difusió)

La difusió de la presa de decisions es farà mitjançant un full donant als alumnes que hauran de portar firmat pels pares, donant així constància de que son conscients de aquesta decisió de la junta de l’equip docent i dels canvis que pot arribar a haver dins l’escola, en la major rapidesa possible.


Inserció a documents institucionals (PEC i/o PGA i/o MAC)
La junta de l’equip docent apareixerà a las PGA i al PEC.


No hay comentarios:

Publicar un comentario